netmanija

ponedjeljak, 21. ožujka 2011.

Svitak broj I - 1. dan

Danas započinjem nov život.

Danas odbacujem svoju staru kožu koja je predugo trpjela modrice neuspjeha i rane osrednjosti.

Danas sam ponovo rođen,a moje rodno mjesto je vinograd u kojem ima plodova za sve.

Danas ću otkinuti bobe mudrosti s najviših i najrodnijih loza u vinogradu jer su njih zasadili najmudriji u mom zvanju koji su naraštaj za naraštajem stizali prije mene.

Danas ću okusiti grožđe s tih loza i doista progutati sjeme uspjeha zakopano u svakoj bobi i u meni će niknuti novi život.

Karijera koju sam odabrao prepuna je prigoda ali bremenita teškim jadom i očajem,a da su tijela onih koji nisu uspjeli naslagana na hrpu,zasjenila bi sve piramide na zemaljskoj kugli.

Ja međutim neću doživjeti sudbinu neuspjelih jer u rukama držim svitke koji će me provesti kroz burna mora do obala koje su mi se još jučer činile neostvarivim snom.

Neuspjeh više neće biti nadnica za borbu..kao što priroda nije osposobila moje tijelo da podnosi bol,jednako tako nije pripremila moj život da trpi neuspjeh..neuspjeh,isto kao bol,strani su mom životu..u prošlosti sam to prihvaćao,kao što sam prihvaćao bol..sada to odbacujem i spreman sam za mudrost i načela koja će me iz mraka izvesti u sjaj bogatstva,položaj i sreću koja nadmašuje moje najsmjelije snove dok mi čak i zlatne jabuke u Hesperidesovu vrtu ne postanu ništa više od nagrade..

Vrijeme poučava svemu onoga tko živi vječno,no meni nije podaren luksuz vječnosti..ipak,u vremenu koje mi je odmjereno moram uvježbati umijeće strpljivosti jer priroda nikada ne djeluje u žurbi..potrebno je sto godina da se stvori maslina,kraljica svih stabala..sadnica luka dozrije za devet tjedana..živio sam poput sadnice luka..to me nije zadovoljilo..sada želim postati najveće među stablima maslina i istini za volju najveći među trgovcima..

A kako ću to postići?.nemam ni znanja ni iskustva u postizanju veličine,a već sam posrnuo u neukosti i zaspao u lokve žaljenja sebe..odgovor je jednostavan..krećem na putovanje bez tereta nepotrebnog znanja ili zapreke beznačajnog iskustva..priroda me je obdarila znanjem i nagonom daleko većim nego u bilo koje životinje u šumi,a vrijednost iskustva je prenapuhana,najčešće zahvaljujući starcima koji kimaju i govore gluposti..

Zapravo,iskustvo poučava temeljito no stjecanje njega proždire godine čovjekova života tako da se vrijednost pouka smanjuje s vremenom koje je potrebno da se stekne mudrost..na kraju je u mrtvaca potpuno beskorisno..nadalje,iskustvo se može usporediti s modom..djelo koje se danas pokazuje uspješnim,sutra je već neizvedivo i nepraktično..

Vječna su samo načela,a ja ih posjedujem,jer su zakoni koji će me učiniti velikim sadržani u ovim svicima..naučit će me više kako ću spriječiti neuspjeh ,nego kako ću polučiti uspjeh,jer što je uspjeh drugo nego stanje duha?.koja dvojica među tisućama mudrih ljudi mogu definirati uspjeh istim riječima.a neuspjeh se ipak opisuje na samo jedan način..neuspjeh je nesposobnost čovjeka da ostvari svoje životne ciljeve ma kakvi oni bili..

Zapravo,jedina razlika između onih koji su uspjeli i onih koji nisu jest u različitosti njihovih navika..dobre navike su ključ za svaki uspjeh..stoga prvo pravilo koje ću usvojiti,a prethodi svim ostalima jest..stvorit ću dobre navike i postati im rob..

Kao dijete sam robovao nagonima..sad sam rob svojih navika,kao svi odrasli ljudi..prepustio sam svoju slobodnu volju godinama nagomilavanih navika,a prošla djela mog života već su označila put koji prijeti zarobljenju moje budućnosti..mojim djelima gospodare apeti,strast,predrasude pohlepa,ljubav,strah,okruženje,navika..dakle,ako moram robovati navikama,neka to bude robovanje dobrim navikama..loše navike moram uništiti i pripremiti nove brazde za dobro sjeme..

Stvorit ću dobre navike i postati im rob..

A kako ću ostvariti to teško djelo?.ostvarenju će pomoći ovi svici,jer svaki svitak sadrži načelo koje će istjerati lošu naviku iz mog života i nadomjestiti je nečime što će me dovesti korak bliže uspjehu..to je još jedan od prirodnih zakona da se samo navikom može potisnuti druga navika..dakle,da bi te pisane riječi obavile odabrani zadatak,moram sebe disciplinirati u prvoj od novih navika koja glasi:

Čitat ću svaki svitak trideset dana na zadani način prije nego što krenem na drugi svitak..

Najprije,čitat ću riječi u sebi čim ustanem..zatim ću čitati riječi u sebi poslije popodnevnog obroka..konačno,ponovo ću pročitati riječi prije počinka na kraju dana i najvažnije,tom ću prigodom pročitati riječi na glas..

Sutradan ću ponoviti cijeli postupak..na isti ću način nastaviti trideset dana..zatim ću prijeći na sljedeći svitak i ponoviti postupak tijekom daljnjih trideset dana..ponavljat ću to na ovaj način sve dok sa svakim svitkom ne proživim trideset dana,a čitanje mi postane navika..

A što ću ostvariti s ovom navikom?.u njoj je skrivena navika svih čovjekovih postignuća..danonočnim ponavljanjem,riječi će postati dijelom mojih misli,no još važnije,uvući će se u onaj drugi dio mog bića,zagonetni izvor koji nikada ne spava,koji stvara moje snove i često me tjera na ponašanja koja prelaze mogučnost mog poimanja..

Kada se riječi s ovih svitaka pretoče u tajanstveni dio mog bića,počet ću se svakog jutra buditi sa životnom snagom kakvu nikad prije nisam poznavao..moja će odlučnost porasti,moje će se oduševljenje povečati,moja želja da upoznam svijet prevladat će strah s kojim sam nekada ustajao u zoru i bit ću sretniji nego što sam to ikada smatrao mogućim u ovom svijetu razdora i patnje..

Na poslijetku ću na sve situacije s kojima se sučelim reagirati onako kako mi je zapovjeđeno u svicima,pa će uskoro te akcije i reakcije postati jednostavne,jer svaki čin vježbom postaje jednostavan..

Tako se rađa nova i dobra navika,jer kad nešto postane jednostavno,stalnim ponavljanjima postane zadovoljstvo,a ako nešto čovjeku donosi zadovoljstvo,u prirodi je ljudi da to ponavljaju često..ako nešto ponavljam često,to postaje navika kojoj ja postajem rob,a budući da je posrijedi dobra navika,to je moja volja..

Danas započinjem nov život..

I svečano prisežem samome sebi da ništa neće spriječiti razvoj mog novoga života..neću preskočiti niti jedan dan u čitanju,jer taj se dan ne može vratiti niti ga mogu nadoknaditi drugime..ne smijem i neću prekinuti naviku svakodnevnog čitanja svitaka,a istini za volju,nekoliko trenutaka koje svakodnevno poklanjam toj novoj navici vrlo su mala cijena za sreću i uspjeh koju mi donose..

Čitajući opetovano riječi zapisane u drugim svicima,nikada neću dopustiti da me jezgrovitost svakog svitka ili jednostavnost riječi u njemu natjera da olako shvatim poruku svitka..tisuće boba grožđa valja tiještiti da bi se napunio vrč vina,a kožice i kašasta masa bacaju se pticama..jednako je tako s ovim pradavnim bobicama mudrosti..samo je čista istina procijeđena u riječima koje slijede..pijuckat ću slijedeći upute,pazeći da ne prolijem ni kap..a sjeme uspjeha ću progutati..

Danas se moja stara koža pretvara u prah..visoko uzdignute glave kretat ću se među muškarcima koji me neće prepoznati jer od danas sam nov čovjek,s novim životom..

Nema komentara:

Objavi komentar