netmanija

petak, 18. ožujka 2011.

3. dio

Bila je zima i žestoka studen na Maslinovoj gori..na otovrenoj padini,malo ispod sela Bethpage,usnula je golema karavana Patrosa iz Palmira..osim dvaju stražara koji su patrolirali oko natovarenih kola,jedino micanje u taboru bila je pokretna sjena koja se ocrtavala na stijenki od kozje dlake Patrosova velikog šatora..unutra je gore-dolje ljutito koračao Patros,vrteći glavom i mršteći se na mladića koji je skrušeno klečao uz otvor šatora..

-Hafide,oduvijek si mi bio kao rođeni sin..zapanjen sam i zbunjen tvojom neobičnom željom..zar nisi zadovoljan svojim poslom..možda ti je preteško voditi brigu o svim našim životinjama otkad smo povečali naše karavane..budi dobar,pa ponovi svoju zamolbu,opiši svojim riječima razlog za ovako neobičan zahtjev..
-želja mi je da postanem prodavač tvoje robe,umjesto obična čuvara deva..želim postati isto što i Hadad,Simon,Kaleb i ostali koji odlaze odavde sa životinjama koje gotovo pužu pod težinom tvoje robe i koji se vračaju sa zlatom za tebe,ali i za sebe..želim poboljšati svoj bijedan poloižaj u životu..kao čuvar deva nisam nitko i ništa ali kako prodavač mogu steči bogatstvo i polučiti uspjeh..

-odakle to znaš..
-često sam čuo kako govoriš da nijedno drugo zanimanje ili posao ne pruža čovjeku više mogučnosti za uspon od siromaštva do silnog bogatstva  kao trgovačko zvanje..

-vjeruješ li da si kadar obavljati posao kao Hadad i ostali prodavači
-mnogo sam puta čuo kako Kaleba podsječaš kako svatko u kratkom vremenskom roku može prodati svu robu samo ako prione učenju načela i zakona prodaje..ako Kaleb kojeg svi smatraju tupanom,može naučiti ta načela,zar ne mogu i ja steći to posebno znanje

-kad bi ovladao tim načelima koji bi ti cilj bio u životu
-moja je ambicija postati veći od tebe,najbolji prodavač,najbogatiji čovjek i najveći trgovac na cijelome svijetu

-što ćeš učiniti sa svim tim silnim bogatstvom i užasnom moći koja uz to ide
-činit ću isto što i ti..moja će obitelj imati sve najbolje što postoji,a ostalo ću podijeliti s onima kojima je to potrebno

Patros zatrese glavom..bogatstvo ti sine moj nikada ne smije biti životni cilj..pravo bogatstvo je u srcu a ne u novčarki..

-zar ti nisi bogat gospodaru
-sine moj,ne teži za bogatstvom i nemoj raditi samo da bi bio bogat..teži za srećom da voliš i da budeš voljen i najvažnije od svega da polučiš unutarnji mir i vedrinu

Hafid nije odustajao..sve je to nemoguće ostvariti bez zlata..tko može spokojno živjeti u siromaštvu..kako čovjek prazna želuca može biti sretan..kako čovjek može pokazati ljubav uza obitelj ako nije kadar hraniti,odijevati,pružiti joj krov nad glavom..siromaštvo može biti prednost monahu u pustinji jer treba održavati na životu samo sebe i udovoljavati jedino svom Bogu..smatram da je siromaštvo nedostatak sposobnosti ili nedostatak ambicije..meni ne manjka ni jedna od tih osobina..

-što je prouzrokovalo ovu iznenadnu provalu ambicija..govoriš o obitelji,a nemaš obitelji
-dok smo logorovali u Hebronu,upoznao sam Kalnehovu kćerku

-ohohoho,istina izbija na vidjelo,ljubav a ne plemeniti ideali..Kalneh je vrlo imučan čovjek,njegova kći i čuvar deva..nikada..ali njegova kći i bogat,mlad i lijep trgovac..to je već nešto drugo..dobro,mladi moj ratniče,pomoći ću ti da započneš svoju trgovačku karijeru..ponajprije moraš dokazati meni,a još važnije samome sebi da možeš izdržati život trgovca,jer nisi odabrao lak put..nagrada je velika ako čovjek uspije,ai baš zato i je velika jer malo tko uspijeva..mnogi podliježu očaju i propadaju,mnogi se sa strahom i sumnjom suočavaju sa preprekama neshvačajući da su te prepreke zapravo prijatelji i pomagači..prepreke su nužne za uspjeh jer u prodaki kako i u svim uspješnim karijerama,pobjeda dolazi tek nakon mnogih bitaka i nebrojenih poraza..svaka bitka,svaki poraz,izoštrava umijeće i snagu,hrabrost i izdržljivost,sposobnost i samopouzdanje..svako odbijanje je mogučnost za korak naprijed,okreni mu leđa i izbjegavaj ga i odbacio si svoju budučnost....način na koji ćeš se nositi sa kušnjama,uvelike utječe na tvoju karijeru
-bit ću oprezan i imat ću na umu tvoje savjete

-znači da možemo početi..zasada nečeš dobiti savjeta..dok smokva ne dozrije,ne može se zvati smokvom,tako se ni ti ne možeš zvati trgovcem dok ne dođeš u doticaj sa znanjem i iskustvom..ujutro se javi Silviju kod teretnih kola..predat će ti na brigu jednu od naših najfinijih halja..satkana je od kozje dlake i može izdržati največe kiše..obojana je u crveno,bojom od korijena broča,tako da se boja ne može isprati,pokraj poruba je zvjezdica,zaštitni znak Tole,čiji ceh izrađuje najfinije halje u svijetu..pokraj zvijezde je moj znak,krug u četverokutu..oba su zaštitna znaka dobro poznata po cijeloj zemlji,prodali smo na tisuće takvih halja..židovi ih zovu abeyah..uzmi halju i magarca pa u zoru kreni put Betlehema..naši prodavači ne zalaze onamo,kažu da im je gubitak vremena jer su ljudi siromašni..no ja sam prije mnogo godina tamo prodao na stotine halja..neću nikoga postavljati na tvoje mjesto dok se ne vratiš..razumjet ću ako nemaš želudac za ovo zanimanje..nipošto se nemoj stidjeti pokušaja i neuspjeha,jer onaj tko nikada nije doživio neuspjeh,nije nikada niti pokušao..sine,ima jedna pouka koju moraš zapamtiti
-da gospodaru?

-neuspjeh te nikada neće obeshrabriti ako je tvoja odluka da uspiješ dovoljno jaka

-shvačaš li potpuno značenje mojih riječi
-da gospodaru

-onda mi ih ponovi!!!

NEUSPJEH ME NIKADA NEĆE OBESHRABRITI AKO JE MOJA ODLUKA DA USPIJEM DOVOLJNO JAKA

Nema komentara:

Objavi komentar