netmanija

ponedjeljak, 21. ožujka 2011.

6. dio

Nakon dva tjedna,Hafida su pozvali da se smjesta pojavi pred Patrosom..

Patros otvori oči,lice mu je bilo upalo i izmoždeno,Hafid je teško mogao povjerovati da je to isti čovjek s kojim je razgovarao prije samo dvanaest dana..

-sine moj,jesi li imao dovoljno vremena da preispitaš svoje ambicije..postoji li u tebi još želja da postaneš veliki trgovac
-da gospodaru

-neka tako bude..kanio sam provesti s tobom još mnogo dana,no kao što vidiš za mene postoje drugi planovi..ostalo nam je još malo vremena pa da počnemo..najprije izvuci malu škrinju od cedrovine,koja je ispod mog kreveta

Hafid klekne i izvuče kutiju..starac pročisti grlo te prozbori..
-prije mnogo godina kad je moj društveni položaj bio niži čak i od čuvara deva,pružila mi se mogučnost da spasim putnika s Istoka od razbojnika..želio mi se odužiti pod svaku cijenu budući da sam mu spasio život..kako nisamimao ni obitelji ni sredstava za život,rekao mi je da se s njim vratim njegovoj kući i obitelji gdje su me prihvatili kao svoga

-jednog dana pokazao mi je ovu škrinjicu..unutra je bilo deset svitaka svaki označen brojem..prvi je sadržavao tajnu učenja..u ostalima su sadržane sve tajne i načela potrebna da se postane vrlo uspješan u umiječu prodavanja..slijedeće su me godine svakodnevno poučavali mudrim riječima u svitcima,te su one postale dijelom mog života i razmišljanja..postale su mi navika..na kraju sam dobio na dar škrinjicu sa svih deset svitaka i zapečačeno pismo i novčarku sa pedeset zlatnih novčića..zapečačeno pismo nisam smio otvoriti sve dok ne odem daleko od kuće..u pismu su bile upute da uzmem zlatnike,primjenim ono što sam naučio iz svitaka i započnem novi život..nadalje,trebao sam uvijek polovicu bilo kakva dobitka podijeliti s manje sretnima,ali kožne svitke nisam smio ni dati ni njihov sadržaj podijeliti s bilo kime dok ne dobijem poseban znak koji će mi staviti do znanja tko je slijedeći odabran da primi svitke..

Hafid zatrese glavom..
-ne razumijem gospodaru

objasnit ću..prvi puta sam naslutio da si ti odabran kad si se pojavio pod blistavom zvijezdom koja te pratila iz Betlehema..pokušao sam shvatiti značenje tog događaja ali sam odustao od kušnje da preispitujem odluke bogova..no kad si mi ispričao da si se odrekao halje koja ti je tako mnogo značila,nešto mi je u srcu nagovjestilo da je mom traženju došao kraj..čudno,čim sam znao da sam pronašao pravoga,moja životna snaga je lagano počela otjecati..sad mi je blizu kraj i mirne duše mogu napustiti ovaj svijet

-slušaj me dobro sine moj,jer neću imati snage ponoviti ove riječi

Hafidove oči se ovlažiše suzama dok se primicao svom gospodaru..
-predajem ti ovu škrinju i njezin dragocjeni sadržaj.ali prije svega postoje određeni uvjeti na koje moraš pristati..u škrinjici je novčarka sa sto zlatnih talenata..mogao bih ti darovati veliko bogatstvo,ali time bih ti samo učinio medvjeđu uslugu..mnogo je bolje da vlastitim snagama postaneš najbogatiji i najveći trgovac na svijetu..vidiš,nisam zaboravio tvoj cilj..odmah otiđi iz ovog garda i kreni u Damask..kad osiguraš smještaj,otvori samo svitak broj jedan..čitaj ga sve dok potpuno ne shvatiš tajnu metodu na koju te upućuje,a kojom ćeš se koristiti pri svladavanju načela o uspješnoj prodaji sadržanih u svim ostalim svitcima..pristaješ li...
-da gospodaru

-kad primjeniš načela iz svitaka bit ćeš mnogo bogatiji nego što si to ikada sanjao..moj drugi uvjet je da razdječiš pola zarađenoga onima koji su imali manje sreće nego ti..nema odstupanja od ovog uvjeta..hoćeš li pristati
-da gospodaru

-a sad najvažniji od svih uvjeta..zabranjeno ti je da s bilo kime dijeliš svitke ili mudrost koju sadrže..jednog dana pojavit će se osoba koja će ti prenjeti znak..kad te srce uvjeri da si u pravu,predat ćeš škrinju sa sadržajem,a kad se to obavi nema potrebe da se primatelju postavljaju uvjeti kakvi su postavljeni meni i kakve ja sad postavljam tebi..pismo koje sam primio davnih dana kazuje da treća osoba koja primi svitke može dijeliti njihovu poruku sa svijetom ako tako želi..hoćeš li mi obečati da ćeš ispuniti taj treći zahtjev..
-hoću

Patros je odahnuo s olakšanjem,kao da mu je težak teret pao s leđa..
-uzmi škrinjicu i otiđi..neću te više vidjeti..neka te prate moja ljubav i želje za uspjehom,neka tvoja Lisha napokon s tobom podijeli svu sreću koju će ti donijeti budučnost..

suze su bez srama tekle niz Hafidove obraze dok je uzimao škrinjicu ..zastao je ispred vrata,spustio škrinjicu na tlo i okrenuo se prema svom gospodaru

-neuspjeh me nikada neće obeshrabriti ako je moja odluka da uspijem dovoljno jaka?

starac se blijedo osmjehne i kimne..podigao je ruku u znak pozdrava

Nema komentara:

Objavi komentar