netmanija

petak, 18. ožujka 2011.

1. dio

..Hafid je bio vrlo bogat čovjek..njgov glavni knjigovođa Erazmo,čekao ga je pokraj ulaza skladišta..tu se našla vuna,fino rublje,pergament,sagovi i ulje iz Male Azije,staklo ,smokve,orasi i balzam iz njegove rodne zemlje,tkanine i lijekovi iz Palmire,đumbir,cimet i drago kamenje iz Arabije,kukuruz,papar,granit,albaster i bazalt iz Egipta,tapiserije iz Babilona,slike iz Rima i kipovi iz Grčke..u zraku se osječao miris balzama,ali je Hafidov osjetljiv starački nos otkrio prisutnost suhih šljiva,jabuka,sira,đumbira..

-koliko se bogatstvo nagomilalo u našoj riznici?
-prema mojoj procjeni 7 milijuna zlatnih talenata

Hafid kimne..nemoj više kupovati robu,načini odmah sve planove da se moja roba proda i pretvori sve u zlato
-ne razumijem gospodaru,oprostite mi zbog drskosti jer sam malokad posumnjao u mudrost vaših odluka,ali ovu naredbu ne mogu razumjeti..

Hafid se nasmiješio i uhvatio Erazma za ruku..
-sječaš li se moje prve zapovjedi kad si došao raditi ovamo prije mnogo godina
-zapovjedio si mi da svake godine odvojim pola zarade iz naše riznice te da to razdjelim sirotinji
-nisi li me u to vrijeme smatrao nerazboritim u poslu
-imao sam zle slutnje gospodaru
-hoćeš li sada priznati da je tvoja nerazboritost bila neutemeljena
-hoću gospodaru

-savjetujem ti da nastaviš vjerovati u ovu odluku sve dok ti ne objasnim svoje planove..ja sam sad star čovjek i potrebe su mi sve manje..zadržat ću za sebe tek toliko da skončam život bez tjeskobe..želim da odmah prebaciš 50000 talenata na svoje ime i molim te da ostaneš uz mene dok ne ispunim obečanje koje sam dao davnih dana..kad to obečanje bude održano,ostavit ću ti u nasljedstvo ovu palaču i skladište,jer ja ću tada biti spreman priključiti se Lishi
-kakvo to obečanje još moraš održati..iako smo sve ove godine bili kao braća,nikada nisi spomenuo takvo što

Hafid prekriži ruke i nasmije se..sastat ćemo se ponovo kad riješiš moje jutrošnje zapovjedi..tada ću ti otkriti tajnu koju više od 30 g. nisam podijelio s nikim osim sa svojom ljubljenom ženom

Nema komentara:

Objavi komentar